Diş Teli Tedavisi

Aqua Kliniklerinde Diş Teli Tedavisi ile Gülüşünüzü Gizlemeyin

Diş telleri, çarpık, çıkıntılı veya düzensiz dişleri hizalamaya, dişlerinizi sağlıklı ve güzel bir gülümsemeye dönüştürmeye yardımcı olan bir ortodontik tedavi türüdür. Dişlerdeki boşluklar da diş teli tedavisi ile kapatılabilir. Diş teli tedavisi ya da ortodonti; uyumsuz ve çapraşık dişlerin uyum ilişkilerini; teşhis ve kontrol eden, (bu durumu önlemeye çalışan ve tedavisini yapan) diş hekimliği branşının bir dalıdır. Problemler erken teşhis edildiğinde koruyucu tedaviler ile de önlenebilmektedir.

Dis-Teli-6
Diş Telleri Nelerdir?

Braketler, çapraşık veya yanlış hizalanmış dişleri ve/veya çeneleri düzeltmeye yardımcı olan tel tabanlı parçalardır. alt çenenin veya üst çenenin fazla önde olduğu kapanış bozukluklarını azaltmak için de diş tellerinden faydalanırız. Dişleriniz ve/veya çeneleriniz düzleştirildiğinde, ısırma ve yüz profiliniz düzelebilir. Tedavi genellikle 1 ila 3 yıl arasında sürer, karmaşıklığa bağlı olarak süre değişebiliriz.

Düz ve hizalı dişlere sahip olmak, istediğiniz gülüşü elde etmenin yanı sıra, çarpık dişlerin neden olduğu boşluklar arasında yiyecek parçacıklarının sıkışmasını da önler. Fırçalamak ve diş ipi kullanmak çok daha kolay ve etkili olacak, bu da uzun süre daha sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olmanızı sağlayacaktır.

Diş telleri ile başarılı bir tedaviden sonra, ısırmanızı, çiğnemenizi ve konuşmanızı kolaylaştıran ve iyi görünen dişlere sahip ulaşacaksınız. Kliniklerimizde ortodonti uzmanımız sayesinde tel tedavisi çok kolay bir süreçtir.

Tedavi Süreci Nasıldır?
  1. İlk Danışma
    Çoğu hasta için diş tellerine başlamak için en iyi zaman, süt dişlerinin tamamının kalıcı dişlerle değiştirilmesinden sonradır. Bu genellikle 11 ila 14 yaşları arasındadır. Popüler görüşün aksine, yetişkinler de diş teli tedavisinden gençlerle aynı faydaları elde edebilir.
    İlk konsültasyon sırasında ortodonti uzmanımız tıbbi ve diş geçmişinizin ayrıntılarını öğrenecek, dişlerinizle ilgili endişelerinizi tartışacak ve bunları hizalamak için en iyi ortodontik tedavi şeklini önerecektir. Dişlerin röntgenleri, ölçüleri ve fotoğrafları gibi klinik kayıtları, sizin için doğru teşhis ve tedavi ve diş teli tipinin planlanmasına yardımcı olmak için alınacaktır.
  2. Randevu Planlanması
    Sonraki randevular, diş tellerinin yerleştirilmesini ve ayarlanmasını içerir. Diş tellerinin tipine bağlı olarak yerleştirmenin tamamlanması 1 ila 3 ziyaret arasında sürebilir.
  3. Tedavi Süreci
    Diş telleri ağza takıldıktan sonra her 4 ila 8 haftada bir muayene edilecek ve diş telleriniz ayarlanacaktır. Diş tellerinin yerinden çıkmasını önlemek için büyük ve sert yiyecekleri ısırmaktan (örneğin bir elmayı ısırmaktan) kaçınmalısınız. Başlangıçta, biraz rahatsızlık ve ‘sıkılık’ hissi olabilir. Dişleriniz hizalanırken çene kemiği içerisinde hareket ederler, bu da ağrıya sebep olabilir. Birkaç gün sonra rahatsızlık azalacaktır.
  4. Tedavi Sonrası
    Sabit diş telleri işe tedavi genellikle 1 ila 3 yıl sürer. Ancak durumun karmaşıklığına bağlı olarak daha kısa veya uzun sürebilir. Telleriniz çıkarıldıktan sonra diş uzmanınız/diş hekiminiz size çıkarılabilir veya sabit tutucular sağlayacaktır. Tutucuların hayatınız boyunca kullanılması gerekir. Teller çıkarıldıktan sonra dişlerinizi düzeltilmiş pozisyonlarında tuttukları için önemlidirler.
  5. Takip ve Bakım
    Ortodonti uzmanımız, tutucularınız takıldıktan yaklaşık 1-3 ay sonra görmelisiniz. Daha sonra, ziyaretinizin 6 aylık rutin diş muayenenize denk gelmesini ayarlayabilirsiniz.
Kendinden Bağlanan Braketler

Teller veya elastik bantlar kullanmak yerine, kendiliğinden bağlanan braketler, ark tellerini nazikçe tutmak için küçük bir kapı ile tasarlanmıştır. Bu, tedavinin metal ve seramik diş tellerinden daha rahat olduğu anlamına gelir. Tüm tedavinin tamamlanması da daha kısa bir zaman dilimini, kabaca ortalama 4 aylık bir azalmayı alır. Ortodonti uzmanına randevu sayısı, geleneksel metal veya seramik diş tellerine kıyasla ortalama 4 ziyaret azalır.

Ayrıca, kendiliğinden bağlanan braketler kauçuk modüller veya teller kadar plak biriktirmediği için ağız hijyeni sağlamak daha kolaydır. Kauçuk parça içermedikleri için kolay leke tutmazlar. Ayrıca güçlüdürler ve nadiren kırılırlar.

Kendinden bağlanan braketler, ark tellerini tutmak için herhangi bir ligatür, elastik bant veya tele ihtiyaç duymadıkları için geleneksel metal braketlere kıyasla estetik olarak daha iyidir.

Hangi ortodontik tedavinin sizin için en uygun olduğunu öğrenmek için ortodonti uzmanımıza danışın ve endişelerinizi (örn. estetik, konfor, bütçe) bizimle paylaşın, böylece uygun tedaviyi planlayabiliriz.

Geleneksel metal braketler, dişlere yapıştırılan braketlerden ve braketlerdeki yuvalardan geçirilmiş tellerden oluşur. Bazı hastalarda arka dişleri çevreleyen metal bantlar da olabilir. Teller, küçük lastik bantlarla braketlere tutulur. Braketler paslanmaz çelikten yapılır ve teller, dişleri hareket ettirmek için sabit, hafif bir kuvvet sağlamak için metal alaşımlardan yapılır. En estetik sabit diş teli tedavisi olmasa da metal diş telleri öngörülebilir, iyi sonuçlar verir ve en az maliyetli seçenektir. Telleri braketlere bağlayan elastik bağların rengini seçebileceğiniz renkli diş telleri de sağlıyoruz. Diş hekiminizi ziyaret ettiğinizde bu lastiklerin renginin değişmesini talep edebilirsiniz.