Diş Eti Hastalıkları

Diş Eti Rahatsızlıklarınız Ağız Sağlığınızı Etkilemesin

Diş Eti Rahatsızlıkları

Diş etindeki kızarıklık, kanama, büyüme ya da çekilme, kaşıntı, parlaklık gibi karakterize belirtileri içerir. Diş eti hastalıklarının en basiti ve tedavisi kolay olanıdır. Gingivitis tedavi edilmez ise dişin etrafındaki kemiklere nüfus eder ve daha karmaşık bir yapı alır. Akut halinde ağrı, tabloya eklenir. Diş eti hastalığının ilerlemesini yükselmeden durdurmak, hastalarımızın zamandan, rahatsızlıktan ve masraftan tasarruf etmesini sağlayabilir.

Diş eti hastalığı belirtileri şunları içerebilir:
  • Kırmızı, iltihaplı diş etleri
  • Fırçalarken veya diş ipi kullanırken kanama
  • Diş eti çekilmesi
  • Gevşek veya ayrılan dişler
  • Diş eti ve diş arasında irin varlığı
  • Kronik ağız kokusu

Diş eti hastalığı başka sağlık sorunlarına da neden olabilir. Araştırmalar diş eti hastalığını kalp hastalığı, osteoporoz, felç ve diyabet komplikasyonlarıyla ilişkilendirdi. Semptomlar başlangıçta hafiftir – birçok kişi diş eti hastalığı olduğunu fark etmez – bu durumun daha da kötüleşmesine neden olabilir. Sigara içiyorsanız, şeker hastalığınız varsa, bazı ilaçlar alıyorsanız, aşırı strese katlanıyorsanız veya yeterli beslenmiyorsanız diş eti hastalığı riskiniz artabilir.

Fırçalarken diş etlerim kanıyor. Endişelenmeli miyim? Kanayan diş etleri diş eti hastalığı gibi daha ciddi bir sorunu gösterebileceğinden diş hekiminlerimizden randevu almalısınız.

Diş eti hastalığının genetik bir bileşeni olmasına rağmen, yaşam tarzı seçimleri, yaş ve ağız sağlığı alışkanlıkları gibi diğer faktörler de bu durumun tetiklenmesini etkileyebilir. Diş eti hastalığı için başka risk faktörlerine sahip olup olmadığınızı öğrenmek için diş hekimlerimizle görüşün